Eerste stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu Eerste stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu

Eerste stage week

Door: Marly van Paassen

Blijf op de hoogte en volg Marly

18 April 2016 | Kenia, Nairobi

Mijn eerste stage week zit er op. Ik denk dat ik vanaf nu per week een verhaal ga schrijven om jullie op de hoogte te houden. Het is fijn om mijn verhaal via deze manier te kunnen delen met anderen en er reacties op te krijgen, bedankt daar voor.

Ik mis de meest kleine en simpelste dingen. Zoals thuis komen en je verhaal kwijt te kunnen aan mam en pap. En onze hond, Puck, die ’s ochtends blij is als ik beneden kom en als ik thuis kom alweer staat te kwispelen omdat ik er weer ben. Maar vooral mis ik het eten. Heb deze week echt last gehad van mijn maag en darmen.

Wat heb ik deze week gedaan:

Maandag 11 april 2016
Maandag was mijn eerste stage dag. Zoals ik had vertelt in mijn vorige blog. Na mijn eerste dag op kantoor heb ik mezelf verwent. Ik was naar de bakker geweest en heb ik een heerlijk chocolade croissant en overheerlijke gebakje gehaald.

Dinsdag 12 april 2016
Hillary (mijn stage begeleider hier) en ik gingen lunchen net als op maandag. Stopt er opeens een auto en stapt daar een blanke uit. En ik dacht die ken ik ergens van. Dus ik pak mijn telefoon en vraag aan Hillary is hij dezelfde als op deze foto. Zegt hij ja dat is hem. Ik zo hé Jasper.
Voordat ik naar Kenia ging heb ik contact gelegd met verschillende Nederlandse jongeren in Kenia. Zo ook Jasper en Ida. Het was heel toevallig dat we elkaar juist daar trefte. Hij was maandag avond aan gekomen in Nairobi.

Woensdag 13 april 2016
Woensdag ochtend werd ik wakker met twee grote dikke muggenbulten. Heb er gelukkig geen last van gehad. Woensdag middag is Jasper gezellig mee wezen lunchen. Woensdag avond had ik voor de eerste keer gekookt.

Donderdag 14 april 2016
Donderdag eindelijk een keer niet warm gegeten tussen de middag, maar lekker fruit. Daar maakte ze me echt blij mee.
Na stage ben ik even naar huis gegaan en kwam ik er achter dat er iemand al mijn bananen had opgegeten. Blijkbaar waren er apen in onze keuken geweest, omdat iemand de deur naar het balkon niet goed dicht had gedaan. Jammer dat ik ze niet heb zien genieten van mijn bananen.
Zelf ben ik sushi wezen eten met Ida, Jasper, Rachiet en Cato. Ida en Jasper heb ik al eerder vernoemd. Rachid en Cato zijn twee vrienden van Ida. Cato is een dochter van diplomaat, maar studeert zelf in Engeland. En Rachid heeft een tussenjaar in Kenia. Interessant om totaal andere mensen te ontmoeten. De sushi was heerlijk, echt even genieten, wat bekender eten voor mij.

Vrijdag 15 april 2016
Op vrijdag ben ik voor de eerste keer wakker geworden door mijn wekker. Andere ochtenden werd ik gewekt door geluid van buiten. Vrijdag was mijn laatste dag op kantoor. Heb die vrijdag mijn plan van aanpak afgerond en toegestuurd naar mijn stagebegeleiders. Vrijdag avond ben ik het weekend gaan vieren met een vriend. Samen wezen uit eten, lekker pizza. Daarna nog een drankje gedaan in een club. Moest er echt aanwennen. Iedereen zat en de muziek stond te hard om te kletsen en iedereen was naar tv schermen aan het kijken waar videoclips op te zien waren.

Zaterdag 16 april 2016
Zaterdag ochtend had ik afgesproken om met Hillary (mijn stagebegeleider) mee naar de kerk te gaan, Seventh day Adventist Christian. In Nederlands noemen we deze christelijke stroming adventisme (Ik had er nog nooit van gehoord). Het was mooi om een keer mee te maken! Het mooie vond ik aan deze dienst dat de bezoekers (ik was er een van de 20 denk ik) welkom werden geheten. Er werd zelfs een lied voor ons gezongen en er werden handen geschut. Ook vond ik het bijzonder om te zien dat er mensen zomaar binnen konden lopen, ook tijdens de dienst. Ik vond dat dit geloof met de tijd mee is gegaan. Dit door wat er werd gezegd en omdat er mensen met tablets stonden, waarmee ze de bijbel konden open.
’s Middags ben ik met een vriend naar het Karen Blixem museum geweest. Karen heeft samen met haar man een grote koffieplantage gehad in Kenia. Het was heel mooi en leuk om te zien, en het was gezellig.
’s Avonds moest ik even bij komen van alles en bij kletsen met iedereen en me voorbereiden voor zondag.

Zondag 17 april 2016
Zondag ben ik samen met Patrick, Klaryn en Hillary de Ngong Hills wezen beklimmen. De Ngong Hills zijn zeven bergen achter elkaar. Ze hebben ook wel de bijnaam vingerknokkels. We waren er om 11 uur en denk dat we om 5 uur aan de andere kant waren. Onderweg super genoten van het uitzicht! Ik had me die ochtend ingesmeerd met zonnebrand en halverwege de dag ook nog een keer, maar ik had helemaal niet door dat de zon zo fel was, omdat het best hard waaide daar boven. Dus ben ik best erg verbrand op mijn hoofd, nek en armen.
’s Avonds nog lekker, maar vooral gezellig wezen uit eten met Jasper en Ida!

Ik heb me wel vermaakt deze week, zoals jullie kunnen lezen. Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed.
Tot volgende week!
Marly

  • 18 April 2016 - 21:55

    Simone Schlösser:

    Oh wat gaaf Marly dat je op de plek zit waar 'Out of Africa' zich heeft afgespeeld, door die film is mijn liefde voor Afrika ontstaan. Je hebt de film toch wel gezien voordat je vertrok hoop ik? Ik heb hem in ieder geval thuis in de kast liggen, kun je dus altijd kijken als je weer terug bent en komt oppassen. Dan geldt voor jou hetzelfde als voor Karen Blixen: "I had a farm in Africa, on the foot of the Ngong Hills....". Aan die kant van Nairobi ben ik helaas niet geweest... Oh wat zul jij een heimwee krijgen dan.....

  • 18 April 2016 - 22:05

    Marloes:

    Hee Marly,

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Keep up the good work haha :)
    Succes deze week op stage en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje!

    Groetjes vanuit het mooie Canada
    Marloes

  • 19 April 2016 - 10:36

    Gerard:

    Marly,
    Zo ken ik je. Direct weer aanpakken.
    Veel succes
    We blijven jou verslagen volgen

  • 19 April 2016 - 11:25

    Ria:

    Hoi Marly,
    Wat leuk om je in blog te lezen hoe het met je gaat. En wat n prachtig land volgens de foto's die laat zien. We wensen je veel succes in Kenia en met je stage en vooral geniet ervan! We kijken uit naar je volgende verhaal. Groetjes van Jan en mij

  • 19 April 2016 - 16:22

    Peter Van Schie:

    Ha Marly, leuk om je dagelijkse activiteiten en verwonderingen te kunnen volgen.
    Ik ben benieuwd hoe je ervaringen straks met de coöperaties zullen zijn.
    Volgende coachgesprek doen we in Swahili!

  • 20 April 2016 - 06:27

    Marly Van Paassen:

    Dank allemaal voor de leuke reacties!
    Simone, ik ga als het goed is deze week de film kijken Out of Africa.
    Het is hier super mooi en geniet elke dag!
    Volgende week maandag (of dinsdag) mijn volgend verhaal!
    Groetjes terug aan iedereen!

  • 20 April 2016 - 18:31

    Mieke Van Paassen:

    Hoi Marly,
    Natuurlijk ook even een reactie van ons! Het lijkt allemaal super interessant wat je schrijft en de foto's zijn schitterend. We hopen inderdaad dat je ons zo wekelijks op de hoogte houdt. Dan krijgen we een beetje het gevoel dat we met je mee kunnen genieten. We kijken nu al uit naar je volgende verhaal want dan ben je buiten de stad geweest en heb je kennis gemaakt met een lokale coöperatie. Allemaal weer erg spannend!
    Veel leerplezier en succes met alles. Tot volgende week!

  • 23 April 2016 - 18:41

    Ge-anneke :

    Hoi Marly,
    wat leuk dat jij zo veel verschillende dingen doet tijdens je stage. Gaaf dat je zo je ervaringen met ons deelt. Ik ben erg benieuwd naar je verslag over je bootsafari. Geniet er van!! Groetjes Ge-anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marly

Derdejaars studente Bedrijfskunde Agribusiness aan de HAS hogeschool in Den Bosch

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 8689

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 21 Juni 2016

Stage Kenia

Landen bezocht: