Negende stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu Negende stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu

Negende stage week

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

04 Juli 2016 | Kenia, Nairobi

Hallo Iedereen, dit is alweer mijn tiende blog. Hopelijk gaat het goed met iedereen. Wil jullie bedanken voor de leuke reacties en berichtjes. Nog 2,5 week en ik ben weer thuis. Tot snel en veel lees plezier.

Maandag 27 juni 2016
Maandag ochtend was weer mijn eerste dag op kantoor. Het was fijn om weer bij te kletsen met mijn collega’s, maar wat was het weer wennen om op kantoor te zitten überhaupt en na een fijne vakantie van twee weken al helemaal. Het afronden van mijn stage is begonnen, daarom zit ik nu bijna dagelijks op kantoor. Heb voor mezelf besloten dat ik ‘s middags niet met mijn collega’s ga eten, omdat ze naar z’n typisch Keniaans restaurantje gaan, maar ga een stuk wandelen in de pauze en eet mijn yoghurt met fruit en havermout.
‘s Avonds weer eens lekker voor mezelf gekookt in een lange tijd en ben ik begonnen aan een foto boek van mijn tijd hier in Kenia.

Dinsdag 28 juni 2016
Dinsdag was weer een dagje op kantoor, maar dit keer wel met een leuk uitzicht naar de avond. Ida was jarig die dag en we zouden die avond, samen met een paar vrienden van haar, sushi gaan eten. Wat hou ik toch van sushi, ben ik hier echt achter gekomen. Het was een gezellige en leuke avond geworden.

Woensdag 29 juni 2016
Woensdag ochtend had ik een telefonische afspraak met mijn docent van school en had een gesprek op kantoor met mijn stagebegeleider in Kenia. Verder rest van de dag gewerkt op kantoor.
’s Avonds ging ik uit eten met Ida en Tjeerd (mijn Nederlandse collega), omdat het ida’s laatste avond was hier in Kenia. We waren bij een Keniaans restaurant wezen uit eten.

Donderdag 30 juni 2016
Donderdag ochtend zat ik om 8 uur in de mantatu naar een van de zeven coöperaties, Kiamba. Het was mijn eerste bezochte coöperatie, maar had nog steeds niet de benodigde informatie die ik nodig had. Uiteindelijk was ik er om 10 uur en zat ik na een uur al weer in de matatu terug. Want als je er eenmaal bent kunnen ze soms wel snel handelen. Rond 1 uur was ik weer thuis. ’s Middags had ik thuis gewerkt. Eind van de middag ben ik naar een masseur geweest. Sinds zondag sliep ik al slecht en had ik vooral last van mijn rug. Was wel eens lekker een massage. ’s Avonds mijn eten van maandag opgegeten. En op tijd gaan slapen, want was echt moe.

Vrijdag 1 juli 2016
Vrijdag ochtend heb ik Manou opgehaald, ze kwam terug met de bus uit Mombasa. Samen ontbeten en toen heeft Manou gedoucht en haar koffer ingepakt en ik wat voor stage gedaan. Rond 11 uur zijn we vertrokken naar een markt, want Manou wilde nog wat souvenirs kopen. Na een paar uur op de markt te zijn geweest hebben we uitgebreid geluncht bij een Italiaan. Eind van de middag zijn we weer terug gegaan naar mijn hostel, waar Manou haar souvenirs in de koffer moest doen en toen hebben we de taxi naar het vliegveld gepakt. Daar samen nog gegeten en toen hebben we om 8 uur afscheid genomen van elkaar, want Manou ging weer terug naar Nederland. Wat was het een fijne ontspannen dag.


Zaterdag 2 juli 2016
Zaterdag heb ik thuis gewerkt, omdat ik vrijdag vrij had genomen. Om half 7 werd ik opgehaald door Kyle (een van die vrienden van Ida), om samen te gaan uit eten. We zijn naar de Talisman geweest. Waar ik weer eens een lekker stukje zalm heb gegeten. Uiteindelijk was ik rond 12 uur thuis, want we hadden nog wat gezellig na zitten borrelen.

Zondag 3 juli 2016
Zondag ochtend stond de werker om 8 uur, omdat ik met Patrick samen naar de kerk zou gaan. Het was een protestantse kerk. Er werd heel veel gezongen, en vlotte en vrolijke muziek, wat wel over god ging. Ook in deze kerk werden de nieuwelingen welkom geheten. Na de mis, die twee uur had geduurd, ben ik even met Patrick naar huis geweest, om samen wat te drinken. Rond 2 uur was ik thuis waar ik een film heb gekeken. Om half 5 werd ik opgehaald door Kyle om samen bij hem thuis pizza te eten en een film te kijken met wat vrienden. Maar eerst zijn we samen bij zijn werk geweest, om de pizza bodems op te halen. Hij is een manager van een grote bakkerij. Heb een rondleiding gehad door de bakkerij. Was erg interessant om te zien, het zag er heel netjes en schoon uit. Was blij toen ik om 11 uur thuis was en in bed lag.

  • 05 Juli 2016 - 20:57

    Hanneke En Peter En Familie Verberne:

    Leuk om je dagboek te lezen. We wensen je nog veel mooie dagen daar en dan weer terug naar Nederland. Een enorme ervaring rijker. Groetjes van ons allen.

  • 09 Juli 2016 - 17:10

    Hetty:

    Marly, wat vliegt de tijd toch voorbij. Geniet van je laatste weken! Gr Leo en Hetty

  • 10 Juli 2016 - 22:55

    Tante Jean:

    Geweldig Marly!
    Wat je schrijft en wat je meemaakt. Dit vergeet je nooit meer. Heel mooi om te lezen.
    Veel succes en geniet je laatste weken.!!
    Veel groeten
    Tante Jean

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marly

Derdejaars studente Bedrijfskunde Agribusiness aan de HAS hogeschool in Den Bosch

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 8696

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 21 Juni 2016

Stage Kenia

Landen bezocht: