Blog 13, Twaalfde en Laatste stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu Blog 13, Twaalfde en Laatste stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu

Blog 13, Twaalfde en Laatste stage week

Door: Marly van Paassen

Blijf op de hoogte en volg Marly

26 Juli 2016 | Kenia, Nairobi

Maandag 18 juli 2016
Maandag ochtend even bij geslapen van het leuke weekend. Toen rustig opgestaan, blog geschreven en uiteindelijk een keer begonnen aan mijn stage verslag. Jasper kwam me om half 2 ophalen om te gaan lunchen en boodschappen te doen in Eldoret. ’s Middags nog wat gedaan aan mijn stage verslag. En begin van de avond even een wijntje wezen drinken bij Wytze met Jasper en wat Nederlandse collega’s van hun. Daarna zijn we wezen uit eten bij een Indonesiër met z’n alle.

Dinsdag 19 juli 2016
Dinsdag ochtend op tijd opgestaan om aan mijn stage verslag te werken. Om half 12 geluncht met Jasper en erna samen naar een boer in Eldoret geweest. Deze boer had ongeveer 60 koeien. Was leuk om mijn verblijf in Kenia nog af te sluiten met grotere boer. Het was ondertussen al even geleden dat ik nog een boerderij met koeien had gezien. Eind van de middag nog gewerkt aan mijn stage verslag. Om 5 uur nog even gelopen naar Wytze om een biertje te doen met zijn collega’s en afscheid te nemen van Wytze. Daarna heeft Jasper gekookt.

Woensdag 20 juli 2016
Woensdag ochtend stond de wekker weer vroeg, 5.30 uur, want die ochtend vloog ik terug van Eldoret naar Nairobi. Om 6.00 uur werd ik opgehaald en vloog om 7.40. Was om 8.15 in Nairobi en om 9.30 thuis bij mijn hostel. Toen even ontbeten en gebeld met mijn mama. Daarna mijn koffer in gepakt, geluncht en gedoucht. Om 5 uur had ik afgesproken om met Tjeerd nog koffie te drinken. Daarna had ik nog afgesproken om met Kyle te gaan uit eten om half 8.

Donderdag 21 juli 2016
Donderdag ochtend ging om 4.20 de wekker, want mijn taxi zou om 4.45 bij mij zijn. Ik wilde graag 5.30 op het vliegveld zijn, mooi 2,5 half uur van te voren. Dat was me ook geluk. Toen heb ik 1,5 uur er over gedaan om bij de gate te komen. Uiteindelijk vloog ik rond 8 uur richting Nederland. Ik vond het spannend om iedereen weer te zien. Om 15.00 uur lande ik, 40 minuten eerder dan gepland. Douane en koffers gingen super snel. En uiteindelijk was ik er 15 minuten eerden dan mijn ouders bij de aankomsthal. Toen ik ze zag was ik super blij natuurlijk. Daarna even mijn gemiste kroket en frikadel speciaal gegeten. En toen mocht ik lekker naar huis rijden. Kwart voor 7 waren we thuis en kwart over 7 stond ik alweer in de stal.

Ja iedereen ik ben weer in Nederland. Wat heb ik een leuke tijd gehad in Kenia. Wat heb ik veel gezien en wat heb ik veel geleerd. Het was een mooi en bijzonder avontuur, wat ik zeker nooit had willen missen. Nog even wat feitjes van mijn avontuur op een rijtje:
• Big five gezien
• 8 keer op safari geweest, waarvan 2 bootsafari’s waren .
• 2 keer de zee gezien, in Mombasa en Zanzibar.
• In 16 verschillende plaatsen geslapen.
• Ben 11 keer in het vliegtuig gestapt, zonder de heen en terug reis mee te tellen.
• Een Nederlandse vriendengroep gekregen, met in totaal 12 Nederlanders.
• 7 coöperaties bezocht
• 2 trainingen gegeven
• Heel veel uren gewacht
• Heel veel uren gereisd
• Heel veel boeren gezien met in verhouding heel weinig koeien
• Ben 2 keer op vakantie geweest, eerst een week met mijn moeder en zus en later 2 weken met mijn vriend.
• Ben 7 keer een weekendje weg geweest.
• 7 stempels in mijn paspoort, 3 visa gekregen
• Van passievruchten gaan houden

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het lezen van mijn Blog en voor alle lieve en leuke berichtjes!

  • 26 Juli 2016 - 18:13

    Hetty:

    Marly wat een leuke laatste blog! Tot snel!

  • 26 Juli 2016 - 18:28

    Wessel:

    Mooie laatste blog, ben super trots op je!

  • 26 Juli 2016 - 18:39

    Tante Annie:

    Heel mooi Marly, was blij je weer te zien !!!

  • 26 Juli 2016 - 18:57

    Tante Lea:

    Hoi Marly,

    Ook wij zijn weer blij dat je terug bent en dat je deze stage "met vlag en wimpel " hebt doorstaan.
    Mede door jouw enthousiasme en durf, zijn we heel wat meer, van 'n land als Kenia, te weten gekomen. Bedankt daarvoor en heel veel succes met je verdere toekomstplannen :-)

    groetjes van ons allen uit Liessel

  • 26 Juli 2016 - 19:58

    Tante Marja:

    Marly, wij hebben ook genoten van jou mooie reisverslagen. Je bent in ieder geval een hele ervaring rijker!!! Fijn dat je weer thuis bent.

  • 26 Juli 2016 - 21:00

    Ome Jan:

    Marly,
    Een geweldige levenservaring en bedankt voor het schrijven van de mooie blogs.

  • 26 Juli 2016 - 21:16

    Fam. Wouters:

    Ha Marly, welkom terug in Nederland!
    We hebben genoten van je verhalen.
    we hopen dat je nog lang na mag genieten.
    Tot snel en groetjes uit Voorschoten.

  • 28 Juli 2016 - 13:59

    Mathilde:

    Welkom terug! Leuke blogs en heel tof te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt!

  • 01 Augustus 2016 - 20:28

    Peter Van Schie:

    Grote klasse hoe jij jouw familie, vrienden en andere belangstellenden op de hoogte hebt gehouden, en jouw avonturen hebt laten meebeleven. Gedeelde ervaringen zijn drie keer zo waardevol!
    Nu lekker nagenieten, en tot ziens na de vakantie. Groete, 'coach' Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marly

Derdejaars studente Bedrijfskunde Agribusiness aan de HAS hogeschool in Den Bosch

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 8694

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 21 Juni 2016

Stage Kenia

Landen bezocht: