Tiende stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu Tiende stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu

Tiende stage week

Door: Marly van Paassen

Blijf op de hoogte en volg Marly

11 Juli 2016 | Kenia, Nairobi

Maandag 4 juli 2016
Maandag ochtend was ik op kantoor, maar kreeg niet veel gedaan. Eerst bij moeten kletsen met mijn collega’s. Daarna kwam Jasper (een van mijn Nederlandse vrienden) binnen lopen, die voor twee weken in Nairobi aan het werk is, dus naast me op kantoor. En daarna kwamen er twee Agripoolers, binnen die even wilde kletsen. Toen ben ik snel genoeg gaan lunchen met Japser. ’s Middags wel wat kunnen doen gelukkig. ’s Avonds zou Japser voor mijn gaan koken. Uiteindelijk hebben we stokbrood en soep gegeten en film gekeken.

Dinsdag 5 juli 2016
Dinsdag een nuttig dagje op kantoor gehad en tussen de middag wezen lunchen. ’s Avonds heb ik een heerlijke pasta gegeten.

Woensdag 6 juli 2016
Woensdag ochtend had ik het huis om half 7 verlaten om op tijd te zijn in Ndumberi waar ik om 9 uur verwacht werd om samen naar een training te gaan. Normaal doe je er tussen 2 en 2,5 uur over. Maar dit keer zat me alles een keer mee. En was ik er kwart over 8, dus was ik te vroeg. De training zou om 10 uur beginnen. Zelf waren we er kwart voor 10 en begon de training om half 11. Om 1 uur was de training afgelopen en kon de reis weer terug naar Nairobi beginnen. Om half 4 was ik thuis. Echter voelde ik me niet heel fit en had ik besloten om even te ontspanen en een film te kijken. Daarna had ik mijn was gedaan en uiteindelijk nog wat voor stage. Jasper kwam na het werk naar mij. Donderdag was een nationale vrije dag in Kenia, dus we hadden besloten om woensdag avond Pizza te gaan eten en een drankje te doen. We zijn naar Adlife geweest, een winkelcentrum bij mij op het einde van de straat.

Donderdag 7 juli 2016
Donderdag was dus de vrije dag. ’s Ochtends proberen uit te slapen maar dat lukte dus niet en was dus al om 7.20 wakker. Toen eerst aan mijn foto boek gewerkt tot half 10. Daarna wat gedaan voor mijn stage. ’s Middags zou ik met Jasper naar de film gaan en dus hadden we om kwart over 2 bij de Junction Mall afgesproken. We waren naar Tarzan geweest. Het was echt film kijken op z’n Keniaans, er kwamen veel mensen nog binnen nadat de film was gestart en het was heel rumoerig tijdens de film. Daarna hebben Jasper en ik nog een cocktail gedronken en zijn we uiteindelijk sushi gaan eten.

Vrijdag 8 juli 2016
Vrijdag ochtend werd ik om kwart voor 7 uur op gehaald om naar een Marketing training te gaan in Thika. Deze training werd gegeven door twee Nederlandse Agripoolers aan drie coöperaties. Het was wel interessant om bij te wonen. Om half 5 waren we weer in Nairobi. We hadden besloten om samen nog een biertje te gaan drinken. Tjeerd (mijn Nederlandse collega) en de twee Agripoolers. Jasper is uiteindelijk ook aangesloten. Vrijdag avond wilde ik eigenlijk opstap gaan, maar was te moe, dus had besloten om thuis te blijven en lekker films te kijken.


Zaterdag 9 juli 2016
Zaterdag ochtend lekker uitgeslapen tot 9 uur en wat gerommeld thuis. Want had om 11 uur met Vera en twee Canadese (katy en Jules) afgesproken in Town. Maar ze hadden al laten weten dat ze later waren, dus ben 12 uur samen met Jasper naar Town gegaan. Toen zijn we eerst wezen slenteren over de grote Masai Markt en opeens was het al 3 uur. Toen maar even geluncht bij Java House. Daarna naar mijn huis gegaan waar we gezellig hebben gekletst. Om 8 uur zijn we met z’n vijfjes wezen uit eten bij de sushi restaurant (ja, alweer sushi). Daarna nog gezellig opstap geweest.

Zondag 10 juli 2016
Na een kort nachtje slapen ging om 9 uur de wekker om een wandeling om 10 uur te maken door de grootste sloppen wijk van Kenia, genaamd, Kibera. Tjeerd (mijn Nederlandse collega) ging ook mee. In deze sloppenwijk wonen 1,6 miljoen mensen op 4 km2. Het was heel indrukwekend om te zien. Na 2,5 uur wandelen waren we klaar. Daarna zijn we gaan lunchen met Pizza. Om 3 uur zijn Vera en de twee Canadese vertrokken naar huis. Die middag heb ik van kamer moeten wissel in mijn huis en heb ik nog twee films gekeken en soep met stokbrood gegeten.

Wat is deze week toch voorbij gevlogen, nu is het nog maar 1,5 week en ben ik al thuis. Aan de ene kant wil ik graag naar huis en aan de andere kant heb ik het super naar mijn zin gehad en voel ik me thuis hier dat ik nog langer wil blijven. Dus nog even genieten en dan fijn naar huis.

  • 11 Juli 2016 - 13:41

    Jolanda Wijnands:

    Hey Marly
    Ik ben er even voor gaan zitten om je verslagen te lezen wat heb je veel gezien en beleefd!!
    Om jaloers op te worden

  • 11 Juli 2016 - 14:35

    Mama:

    Nog even genieten meid en dan zo weer thuis. Succes nog met de afronding en presentaties, liefs mama xxxx

  • 11 Juli 2016 - 17:52

    Tante Annie:

    Nou Marly weer een mooi verhaal !!!
    Succes nog met alles en ook alvast een heel goeie terug reis !!!
    Tot gauw !!!

  • 12 Juli 2016 - 15:21

    Mieke:

    Wat een verhalen Marly en wat een indrukken.
    Fijn dat het alweer bijna thuiskomen is. Maar ook natuurlijk een beetje weemoed dat je dit allemaal hebt mogen meemaken.
    Suc6 met de laatste dagen we zien je graag weer snel in het Brabantse.
    Tot gauw !!

  • 15 Juli 2016 - 13:07

    Mieke Van Paassen:

    Hey Marly, nog even een late reactie op je verhalen. Geweldig dat je dit allemaal met ons hebt willen delen en daar ook de tijd voor hebt genomen. Heel erg knap van je!
    Verder vind ik het fijn dat je het daar zo naar je zin hebt gehad maar is het ook fijn om je binnenkort weer te kunnen zien en spreken. Geniet nog van deze laatste week en tot zo!

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marly

Derdejaars studente Bedrijfskunde Agribusiness aan de HAS hogeschool in Den Bosch

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 8705

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 21 Juni 2016

Stage Kenia

Landen bezocht: