Blog 12, Elfde stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu Blog 12, Elfde stage week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marly Paassen - WaarBenJij.nu

Blog 12, Elfde stage week

Door: Marly van Paassen

Blijf op de hoogte en volg Marly

18 Juli 2016 | Kenia, Nairobi

Maandag 11 juli 2016
Maandag heb ik mijn laatste voorbereidingen voor mijn presentatie gedaan op kantoor. Na werk ben ik even naar de pedicure geweest. Af en toe moet je jezelf verwennen. ’s Avonds had ik pannenkoeken gegeten met Jasper en op tijd gaan slapen.

Dinsdag 12 juli 2016
Dinsdag had ik mijn eindpresentatie in Thika. Patrick ging als begeleiding met me mee. Ik zou ’s ochtends om half 8 opgehaald worden, maar er was wat gedoe met de taxi en werd uiteindelijk om kwart over 8 opgehaald. Er waren 3 van de 4 uitgenodigde coöperaties. Uiteindelijk had ik een goede trainingsdag gehad. Alleen had ik gehoopt op meer interactie, maar dat viel tegen met deze groep. Om half 7 was ik weer thuis van een vermoeiende maar vooral leuke dag. ’s Avonds kwam Jasper bij mij eten.

Woensdag 13 juli 2016
Woensdag heb ik thuis gewerkt omdat ik een nieuw huisgenootje kreeg en mijn huisbaas had geen tijd om haar binnen te laten. Er was die dag ook geen stroom, dus ook geen internet, maar mijn laptop had het heel de dag volgehouden. Had een productieve dag voor mijn stage verslag.
’s Avonds ging ik een keer koken voor Jasper en hebben we gekaart.

Donderdag 14 juli 2016
Donderdag ochtend ging de wekker alweer om 4.15, helaas was ik er niet wakker van geworden en werd ik om 4.45 wakker gebeld door Patrick dat hij er al was. In 10 minuten stond ik buiten. Toen naar het vliegveld gereden, waar we om 5.30 waren en we vlogen om 6.30 naar Eldoret. Om 7.30 stonden we buiten en wat was het toch koud in Eldoret. Om 8.00 uur waren we bij het hotel, waar om 10.00 de training zou beginnen. Toen maar even aan mijn fotoboek gewerkt om de tijd te doden.
Om 10 uur was er nog maar 1 van de 3 uitgenodigde coöperaties, maar om 10.30 kwam de tweede coöperatie. Toen maar begonnen met de training en om 11.30 kwam de laatste coöperatie. Deze training ging beter dan die van dinsdag en met meer interactie. Was super trots op mezelf.
Na de training nog wat wezen drinken met Sarah en Patrick. ’s Avonds vlogen Patrick en ik weer terug van Eldoret naar Nairobi, 19.10 – 20.00. Op het vliegveld kwamen we Sylvanna en Erik, twee Nederlandse vrienden van me tegen en Witze een collega van Japser. Dat was wel even gezellig. Patrick en ik hadden ondertussen wel wat honger gekregen en toen maar pizza bestelt, en bij mij thuis maar even snel opgegeten.

Vrijdag 15 juli 2016
Vrijdag ochtend wilde ik uitslapen, word ik natuurlijk weer wakker om half 8. Toen maar tot 10 uur aan mijn foto boek gewerkt en toen me toch maar eens klaar gemaakt om naar kantoor te gaan. Uiteindelijk was ik om half 12 op kantoor, maar dat begrepen ze omdat donderdag een lange dag voor me was. Daarna gewerkt tot kwart over 5 met een hele korte lunch pauze. Na het werk gingen Jasper en ik even snel wat eten bij mij thuis, want om 7 uur begon mijn afscheidsfeestje voor mijn collega’s bij Space. We waren uiteindelijk met een mooi groepje, mijn drie Keniaanse collega’s, Hillary, Patrick en Wilfred, mijn Nederlandse collega, Tjeerd en dan had ik de Agripooler van die week uitgenodigd, Witze en Japser. Om 11 uur was iedereen naar huis, alleen zijn Japser en ik nog even blijven hangen tot half 2. We hadden gezellig gedanst met wat Keniaanse dames.

Zaterdag 16 juli 2016
Zaterdag ochtend eerst ff lekker uitgeslapen. Jasper en ik hadden afgesproken om samen te gaan lunchen (wat ontbijten werd voor mij). ’s Middags zijn we samen naar Nairobi National Museum geweest en het reptielencentrum. Was wel interessant om te zien en meer te leren over de Keniaanse cultuur en geschiedenis. Om 4 uur hadden Japser en ik afgesproken om koffie te drinken met Vera in het centrum van Nairobi. Was weer gezellig en lekker even bijgeklets met Vera.
Om half 8 had ik met Witze, Tjeerd en Japser afgesproken om te gaan uit eten bij een Ethiopische restaurant. Daarna zijn we nog even op stap geweest met z’n viertjes in Westland bij Brew Bristo. Om half 2 zijn we nog vertrokken naar een andere club Space. Waar we uiteindelijk half 5 naar huis gingen.

Zondag 17 juli 2016
Drie keer raden wat ik zondag ochtend heb gedaan. Ja uitgeslapen. ’s Middags ben ik nog even naar Yaya gelopen, om voor de laatste keer over de Masai Markt te lopen. Daarna heb ik mijn was uitgezocht en mijn tas in gepakt, want om half 4 moest ik Jasper, Witze en een andere collega van hun op halen om samen naar Eldoret te vliegen. Ik had besloten om van zondag avond tot en met woensdag ochtend mee naar Eldoret te gaan, omdat er geen collega’s op kantoor zijn de laatste week van mijn stage en er geen vrienden in Nairobi meer zijn. Wil mijn laatste week in Kenia niet alleen zijn. We vlogen pas rond 6 uur en waren uiteindelijk pas 8 uur bij het appartementcomplex van Jasper. Bij het appartementencomplex zit ook een hotel. Even wat gegeten bij Japser in het hotel en toen lekker op tijd gaan slapen.

Nog vier daagjes genieten in Kenya en dan zit mijn avontuur er al weer op. Tot snel mijn vriendjes in Nederland!

  • 18 Juli 2016 - 23:25

    Mieke Van Paassen:

    Hey Marly,
    Geniet van je laatste dagen en ik ben benieuwd of je Hollands eten nog wel lekker vindt na dit avontuur en al die wereldrestaurantjes!
    We horen het zondag wel!
    Goede reis en tot binnenkort.

    Groetjes uit Deurne.

  • 19 Juli 2016 - 07:52

    Marly Van Paassen:

    He tante Mieke,
    Ik ben zeker nog aan het genieten mijn laatste daagjes! En je hoeft niet bang te zijn dat ik het Nederlandse eten niet heb gemist. Ik ga Schiphol niet af zonder een kroketje en een frikandel, wat heb ik die gemist.
    Bedankt voor al je lieve berichtjes!
    Tot zondag!
    Groetjes van uit Kenia

  • 19 Juli 2016 - 11:17

    Mama En Papa:

    Hallo Marly,

    nog eventjes, geniet er nog van en tot donderdag xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marly

Derdejaars studente Bedrijfskunde Agribusiness aan de HAS hogeschool in Den Bosch

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 8697

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 21 Juni 2016

Stage Kenia

Landen bezocht: